آموزش
1399/11/1 چهارشنبه
شیوه برگزاری کلاس های نیمسال دوم 1400-1399 دانشگاه پیام نور استان تهران
برگزاری کلیه کلاس ها به صورت الکترونیکی+ نکات مهم آموزشی و مراکز ارائه دهنده دروس

.

برگزاری کلیه کلاس ها به صورت الکترونیکی+ نکات مهم آموزشی و مراکز ارائه دهنده دروس


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران؛ در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 کلیه کلاس‌های دانشگاه پیام نور استان تهران به صورت غیرحضوری، الکترونیکی و فقط در بستر سامانه آموزش الکترونیک استان تهران به نشانی  http://lms.tpnu.ac.ir برگزار می‌شود.

با هدف سهولت دانشجویان در کسب اطلاعات آموزشی مورد نیاز و پاسخگویی به سوالات مطرح شده مراحل انتخاب واحد تا نحوه پرداخت شهریه، انتخاب واحد، سامانه برگزاری کلاس ها، دریافت برنامه کلاسی، آگاهی از اخبار و ...  به صورت لینک های کوتاه خبری جمع بندی شده است. پذیرفته شدگان گرامی ضمن مطالعه دقیق این اخبار به نکات ارائه شده توجه داشته باشند. (این مطلب را برای خود ذخیره و برای دوستانتان نیز ارسال نمایید.)
انتخاب واحد:
از طریق سامانه جامع آموزشی گلستان به نشانی http://reg.pnu.ac.ir از مسیر زیر انجام می‌شود.
ثبت نام -------» عمليات ثبت نام ------» ثبت نام اصلي
 تقویم  آموزشی
تاریخ های مهم تقویم آموزشی نیمسال دوم 1399-1400 :

درخواست تغییر رشته ، گرایش (فقط مقطع کارشناسی) تا 1399/11/26
درخواست مهمان ترمی یا دائم تا 1399/11/26
انتخاب وحد:  1 الی 8 بهمن  – حذف و اضافه:  1399/11/11 الی 1399/12/6
درخواست معرفی به استاد تا ثبت نمره: 1399/11/1 الی 1400/02/27
شروع کلاس های استان تهران: 1399/11/18
ثبت نمره میانترم: 1399/01/31 الی 1400/04/10
امتحانات: 140003/11 الی 1400/04/6
مهلت دفاع از پایان نامه و رساله: 1399/04/23
نکته: انتخاب واحد از 1 بهمن شروع می شود، اما تاریخ و ساعت انتخاب واحد دانشجویان بر اساس سال ورود به دانشگاه متفاوت است که در سیستم گلستان، ثبت نام ... ثبت نام اصلی نشان داده می شود.
مراکز ارائه دهنده درس:
دروس نیمسال دوم 1399-1400 دانشگاه پیام نور استان تهران در هفت مرکز به تفکیک رشته ارائه شده است. مشاهده خبر
درخواست مهمان:
با توجه به اینکه کلیه کلاس ها ترم بهمن به صورت غیرحضوری برگزار می شود، نیازی به استفاده از گزینه مهمان وجود ندارد. این مورد به استثنای دانشجویانی است که قصد انتخاب درس عملی دارند.
ثبت درخواست مهمان ترمی در سیستم گلستان انجام می شود. در مقطع کارشناسی مهمان شدن سقف ندارد اما در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می تواند تا سقف نصف واحدهای تحصیلی (دو ترم) درخواست مهمان ترمی بدهد.
دانشجویان مقطع کارشناسی که قصد دارند در ترم های آینده مرکز محل تحصیل خود را به شهر محل سکونت تغییر دهند می توانند ترم اول را درخواست مهمان ترمی بدهند و دو هفته قبل از انتخاب واحد ترم بعد درخواست مهمان دائم را در گلستان ثبت و پیگیری نمایند.
تغییر رشته:
شرایط و زمان ارائه درخواست تغییر رشته دانشگاه پیام نور
نکات پیش از انتخاب واحد:
شهریه:
پیش از انتخاب واحد شهریه ثابت پرداخت شود، در غیر اینصورت امکان انتخاب واحد فعال نمی شود.
قبل از انجام ثبت نام از يكي از روشهاي زير نسبت به پرداخت شهريه اقدام نماييد
1-دريافت گزارش 163 از مسير زير و پرداخت شهريه :
منوي اصلي --» آموزش --» گزارش هاي آموزش --» شهريه --» ليست ها و آمارها--»  فرم واريز وجوه دانشگاه پيام نور
2-پرداخت الكترونيكي شهريه از مسير زير :
   منوي اصلي --» آموزش --» شهريه --» پرداختهاي الكترونيكي دانشجو
3-پس از پرداخت شهريه از مسير زير نسبت به انجام مرحله انتخاب واحد اقدام نماييد:
ثبت نام --» عمليات ثبت نام --» ثبت نام اصلي
دریافت لیست دروس و وضعیت منابع درسی:
پیش از انتخاب واحد لیست ارائه دروس رشته خود را دریافت و مطابق آن دروس را تعیین نمایند. همچنین با لیست وضعیت منابع درسی از منبع هر درس آگاه می شوید.
دریافت لیست های مقطع کارشناسی - مقطع کارشناسی ارشد 
وام شهریه دانشجویی:
برای استفاده از وام دانشجویی ابتدا باید شهریه ثابت پرداخت و انتخاب واحد ثبت شود سپس می توانید طبق اطلاعیه های زیر اقدام نمایید.
جهت آگاهی از انواع وام شهریه و شرایط آنها اطلاعیه ها را مشاهده نمایید
 اطلاعیه یک - اطلاعیه دو 
مبلغ و نحوه ثبت درخواست وام شهریه نیمسال تحصیلی اول 13399-1400 بزودی اعلام خواهد شد.
نکات پس از انتخاب واحد:
برنامه کلاسی:
پس از انجام انتخاب واحد و همچنین در آخرین روز انتخاب واحد و حذف و اضافه، گزارش نتیجه ثبت نام (گزارش 101) را از سیستم گلستان اخذ و تا پایان ترم نزد خود نگاه دارید، کلاس ها طبق گزارش فوق در سامانه آموزش الکترونیک برگزار خواهد شد. گزارش نتیجه ثبت نام یا گزارش 101 شامل اطلاعاتی مانند کد و گروه درس، روز و ساعت برگزاری کلاسها، نام استاد، مرکز ارائه دهنده درس، عنوان منبع هر درس، تاریخ امتحانات پایان ترم  می باشد.
نحوه برگزاری کلاس ها:
دروس نظری و دروس نظری- عملی کلیه مقاطع تحصیلی در نیمسال دوم 1400-1399 صرفاً به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه می شود. شیوه برگزاری دروس عملی با نظر اساتید تعیین می شود.
سامانه برگزاری کلاس:
کلاس‌های دانشگاه پیام نور استان تهران فقط در سامانه آموزش الکترونیک استانی به نشانی http://lms.tpnu.ac.ir برگزار می‌شود.
نحوه ورود به سامانه lms و نرم افزارهای مورد نیاز:
نام کاربری: شماره دانشجویی
کلمه عبور: کد ملی (بدون صفر ابتدایی)
کلمه عبور دانشجویان مهمان و اتباع خارجی شماره دانشجویی
فایل راهنما و نرم افزارهای مورد نیاز ورود به کلاس های سامانه lms در صفحه اول سامانه قرار دارد.
زمان ورود به کلاس های الکترونیکی:
انتقال برنامه‌های کلاسی از سیستم گلستان به سامانه lms استان در تاریخ‌های 18/11/99 و 28/11/99 انجام می‌شود. تا قبل از اولین انتقال هیچ دانشجویی امکان مشاهده کلاس های نیمسال دوم را در lms نخواهد داشت.
دانشجویانی که بعد از اولین انتقال اطلاعات (18 بهمن) انتخاب و یا حذف و اضافه واحد نمایند، دروس خود را بعد از تاریخ انتقال دوم در سامانه lms می بینند.
حضور در کلاس:
حضور در کلاس دروس تئوری اختیاری و دروس عملی الزامی می باشد.
**نکته مهم: با توجه به اینکه آزمون میانترم و پایان ترم توسط اساتید تعیین می شود، لازم است دانشجویان جهت اطلاع از راه ارتباطی با اساتید، گروه های درسی، نحوه برگزاری آزمون میانترم، پایان ترم و ... در جلسات اول کلاس شرکت نماید. با توجه به تجارب ترم های گذشته توصیه می شود حتما در کلاس های الکترونیکی شرکت نمایید. (حداقل در دو یا سه جلسه اول)
مشاهده فایل ضبط شده جلسات قبلی کلاس:
 مشاهده فایل ضبط شده جلسات قبلی کلاس در سامانه lms  فقط از ساعت 21 الی 7 صبح مقدور است. خواهشمند است جهت مدیریت کنترل ترافیک سامانه و برگزاری کلاس ها در شرایط مطلوب این مطلب را مد نظر داشته باشید.
برای شرکت در کلاس های الکترونیکی نکات به زیر توجه فرمایید:
- پیش از ورود به کلاس از بسته بود فیلتر شکن سیستم و یا گوشی خود مطمئین شوید. (باعث کند شدن سیستم شما و اختلال در عملکرد آن می شود)
-جهت تایپ فارسی در کلاس، فايل رفع بهم ريختگي فونت فارسي در کلاس آنلاين را از صفحه اول سامانه lms  دریافت و نصب نمایید. این مورد در سیستم رایانه اجرا می شود اما در گوشی فقط می توانید به صورن فینگلیش تایپ نمایید.
-در کلاس الکترونیکی در صورتیکه استاد میکروفن شما را جهت پرسش و پاسخ و ... فعال کرد، پس از اتمام آن مبحث حتما از قطع شدن میکروفن خود مطمئین شوید. (در صورتیکه طولانی مدت میکروفن برای شما فعال باشد در سیستم شما اختلال ایجاد می نماید)
راه های ارتباط با کارشناسان
تابلوی اعلانات lms:
سامانه lms قابلیت طرح پرسش و ارائه پاسخ را دارد دانشجویان  میتوانند سوالات خود را در تابلوی اعلانات نمایند، کارشناس مربوط پاسخ را در همان قسمت ارسال می کند.
سامانه ثبت درخواست(srm) :
راه ارتباطی مستقیم دانشجو با کارشناس مرکز محل تحصیل می باشد. با مراجعه به نشانی http://srm.tpnu.ac.ir می توانید سوالات و امور آموزشی خود را مطرح و از همان طریق پیگیری نمایید.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر