اخبار
1399/9/10 دوشنبه
دکتر زمانی؛ ریاست عالیه دانشگاه پیام نور :
اقدامات مهم دانشگاه پیام نور برای اشتغال دانشجویان/ رفع چالش های اجتماعی، رسالت دانشگاه پیام نور

.

رئیس دانشگاه پیام نور:
اقدامات مهم دانشگاه پیام نور برای اشتغال دانشجویان/ رفع چالش های اجتماعی، رسالت دانشگاه پیام نور


رئیس دانشگاه پیام نور حل چالش های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم کشور را یکی از رسالت های اجتماعی این دانشگاه دانست و گفت: شبکه علمی گسترده دانشگاه پیام نور در سراسر کشور ظرفیت قابل توجهی است که می تواند علت چالش های اجتماعی کشور را بررسی و مرتفع کند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد ضمن عرض تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشور افزود: در شرایط حساس کنونی که کشور با چالش های اقتصادی روبه روست، دانشگاه پیام نور، ایجاد اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان را وظیفه خود می داند و در این راستا گام برمی دارد.

وی افزود: این دانشگاه با امضای دو تفاهم نامه با کانون کارفرمایان و همچنین معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بسترهای مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را فراهم کرده است.

وی با عنوان اینکه با شیوع بیماری کرونا، فعالیت این دوره ها با کندی پیش می رود، اظهار داشت: مطمئنا با پایان این پاندمی، دانشگاه پیام نور پرقدرت تر از قبل در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

دکتر زمانی با اشاره به زیرساخت های الکترونیکی غنی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا، شیوه آموزش دانشگاه به صورت نیمه حضوری و الکترونیکی بود اما بعد از شیوع بیماری و لزوم حفظ سلامت دانشجویان و کارکنان، آموزش و برگزاری آزمونها به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی درآمده است.

وی با عنوان اینکه بعد از پاندمی کرونا، دانشگاه پیام نور این شیوه آموزشی الکترونیکی را حفظ خواهد کرد، افزود: شیوه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور در شبکه ای متصل و گسترده، محتوایی با کیفیت و یکسان را به کل کشور ارائه می کند و از این جهت فرقی نمی کند که دانشجو در تهران باشد یا در یک منطقه محروم و این نشان می دهد که دانشگاه پیام نور توانسته عدالت آموزشی را در سراسر کشور برقرار کند.

وی یادآور شد:  این شیوه آموزشی همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد که بتوانند در کنار تحصیل بی دغدغه شغلی داشته باشند و یا شاغلین در کنار کار به تحصیل خود ادامه دهند.

وی شهریه دانشگاه پیام نور را یک سوم دیگر دانشگاه های شهریه بگیر دانست و گفت: ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور از قشر متوسط هستند و این دانشگاه همواره به حداقل افزایش شهریه اکتفا کرده است تا امکان تحصیل برای همگان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به بسترهای مناسب همکاری با کمیته امداد گفت: کمیته امداد نیز مانند دانشگاه پیام نور در سراسر کشور گسترده است و این شباهت می تواند در رفع چالش های کشور و ایجاد اشتغال دانشجویان هر دو مجموعه موثر باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر