برگزیده ها
1399/9/5 چهارشنبه
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج
بیانیه شورای بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور استان تهران منتشر گردید

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران؛ متن بیانیه شورای بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور استان تهران به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بدین شرح است:

وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ
سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰

پنجم آذر ۱۳۵۸ و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین یکی از نقاط مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی است. امروز 41 سال از عمر این شجره طیبه می گذرد. هفته بسیج یادآور همبستگی و هم پیمانی یک ملت برای رسیدن به آرمان های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. نیروی بسیج چشمه سار آفرینش سبک مدیریت جهادی است و می‌تواند کشتی انقلاب اسلامی را با اجرای گام دوم آن که با اندیشه تمدن ساز مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) تدوین شده است به چشم انداز آرمانی برساند. بسیج  اهرم‌ راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است.
این سالها همچون زمان 8 سال دفاع مقدس بر همگان مبرهن است  که بسیج مردمی همچنان در جبهه‌های حق علیه باطل در دفاع از حریم ولایت و حرم اهل بیت (ع) جوانانی را تقدیم می کند که رشد و پرورش آنان در سایه فرهنگ و تفکر بسیج بوده و امروز بالندگی ایران در این نهاد مقدس ریشه در عزم و استواری نیروهای مسلحی دارد که پرچم اقتدار و سربلندی ایران را به دست گرفته تا ثابت کنند هنوز هم ایرانی می‌تواند، در عرصه‌های مختلف بدرخشد و ثابت کند تا پای جان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی می ایستد. هفته بسیج فرصت مغتنمی است تا دولتمردان و مسئولین کشور کارکردهای بسیج و مدیریت بسیجی را مرور کنند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و بدانند که راه علاج و نجات کشور از تنگاهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی... با مدیریت بسیجی امکان‌پذیر است. لازمه رشد و تعالی کشور توسل به این تفکر و قدرت لایزالی است که با دست عارفانه امام خمینی(ره) به مردم انقلابی ایران هدیه شد و همین قدرت است که با تأسی از آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَّسُولُ اللهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» می‌تواند کشور را از بحران‌های اقتصادی پیش رو نجات دهد.
بی شک آنچه فرهنگ بسیجی را از دیگر فرهنگ‌ها متمایز می نماید، شاخصه هایی است همچون نگرش عاشورایی و شهادت طلبی، مردمی بودن، روحیه جمعی داشتن، ساده زیستی، مبارزه با سلطه غرب و غربزدگی، استقلال و نفی وابستگی، انتظار موعود، نفی مرفهین بی‌درد، همگامی و همدلی با محرومین و فقراست. توانمندسازی ایران عزیز برای پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیج آن را در دستور کار خود قرار داده و برای این اقدام راهبردی نیازمند حمایت همه جانبه است.
شورای بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور استان تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 90 هزار شهید بسیجی کشور هفته بسیج را که متعلق به همه آحاد ملت شریف ایران است به همه همکاران دانشگاهی و بسیجیان عزیز تبریک عرض نموده، برای همه کسانی که ملقب به واژه گرانسنگ بسیجی هستند توفیقات الهی را مسالت می نماید.
 اول  آذرماه 1399

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر