برگزیده ها
1399/8/19 دوشنبه
معرفی دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
دوره فراگیر دانشگاه پیام نور جهت تسهیل شرایط برای علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است.

.

معرفی دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

دوره فراگیر دانشگاه پیام نور جهت تسهیل شرایط برای علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است.

نحوه پذیرش در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چگونه می باشد؟

دوره فراگیر دانشگاه پیام نور جهت تسهیل شرایط برای علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است. منابع آزمون این دوره، دروس ترم یک هر رشته است. برای شرکت در آزمون فراگیر داوطلبان هر ساله در تاریخ‌هایی که اعلام می‌شود، در سایت سازمان سنجش ثبت نام می‌نمایند. آزمون در تاریخ اعلامی در دفترچه برگزار می شود و داوطلبانی که حد نصاب نمرات عملی را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده نهایی به دانشگاه معرفی می شوند. این روند تنها راه ثبت نام در دوره فراگیر دانشگاه پیام نور است.

منابع آزمون فراگیر: 
در هر رشته معمولا چهار یا پنج کتاب بعنوان منابع آزمون دوره فراگیر معرفی می‌شود، شامل دروسی که دانشجویان دانشگاه پیام نور در ترم یک آن رشته می گذرانند.

شرایط قبولی در آزمون:
مانند آزمون سراسری در صورتی که داوطلب حد نصاب نمرات علمی را کسب نماید، بعنوان پذیرفته شده در دانشگاه پیام نور معرفی می‌شود.

مزیت دوره فراکیر:
پذیرفته شدگان دوره فراگیر برای شرکت در آزمون، چند عنوان درسی مشخص را امتحان می‌دهند که در صورت قبولی در دانشگاه به عنوان دروس ترم یک پذیرفته و دانشجوی ترم دوم دانشگاه می‌شوند.

تعریف دوره دانشپذیری:
دروسی را که داوطلب در آزمون فراگیر گذرانده، دروس دانشپذیری می‌گویند. این دروس برای پذیرفته شدگان به عنوان دروس ترم یک محاسبه می‌شود و به این دوره، دوره دانشپذیری می‌گویند.

شهریه دانشپذیری:
با توجه به اینکه داوطلب با طی دوره دانشپذیری دانشجوی ترم دوم دانشگاه می‌شود، برای دوره دانشپذیری شهریه ثابت محاسبه می‌شود.

تفاوت آزمون فراگیر و کنکور سراسری:

- از مزایای دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، آسودگی دانشپذیر جهت دوری از رقابت سنگین کنکور است.
- نکته ویژه و قابل تامل دوره فراگیر این است که داوطلبان این دوره با مطالعه چند منبع مشخص در آزمون شرکت می‌کنند و پس از قبولی وارد ترم دوم می‌شوند.
- در مقابل داوطلبان آزمون سراسری می بایست منابع متعدد دوره ۴ ساله لیسانس را مطالعه نمایند و پس از قبولی وارد ترم اول دانشگاه می‌شوند.

از کلیه علاقمندان به شرکت در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تقاضا می شود اخبار موثق مربوط به این دوره و سایر اخبار دانشگاه پیام نور را فقط از طریق پورتال این دانشگاه به نشانی http://pnu.ac.ir دنبال نمایند و فریب تبلیغات موسسات کمک آموزشی که با عناوین مختلف فراگیر فعالیت می کنند را نخورند. در برخی از این تبلیغات دوره فراگیر را به عنوان پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور سراسری یا بدون آرمون معرفی می کنند، متقاضیان بدانند که پذیرش این دوره دارای آزمون است و آزمون آن جدای از آزمون سراسری برگزار می شود.
مجددا تاکید می شود که ثبت نام ابن دوره با هماهنگی دانشگاه پیام نور و صرفا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود. 
در انتها تقاضا می شود جهت آگاهی حداکثری داوطلبان این مطلب را به اشتراک بگذارید و ما را در امر اطلاع رسانی صحیح یاری نمایید

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر