اخبار
1398/9/21 پنجشنبه
مدیریت فرهنگی دانشگاه پیام نور برگزار کرد :
کرسی آزاداندیشی با موضوع جنبش دانشجویی در ایران؛ گذشته ، حال و آینده با حضور : دکتر علیرضا کریمیان عضو علمی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین

کرسی آزاداندیشی با موضوع " جنبش دانشجویی در ایران؛ گذشته ، حال و آینده "

با حضور : دکتر علیرضا کریمیان عضو علمی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، کرسی آزاداندیشی با موضوع " جنبش دانشجویی در ایران؛ گذشته ، حال و آینده" با حضور دکتر علیرضا کریمیان استادیار علوم سیاسی ، مؤلف کتاب " جنبش دانشجویی در ایران " و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و با حضور دانشجویان علاقه مند در سالن کنفرانس سپهر دانش دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین برگزار گردید.

    در این کرسی دکتر کریمیان ضمن تعریف مفهوم جنبش دانشجویی، گونه شناسی و ویژگی های آن به بررسی فعالیت های سیاسی دانشجویان چپ گرا، ملی گرا و اسلام گرا به تناسب مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوران قبل از انقلاب اسلامی پرداخت و دانشجویان را موتور محرکه بسیاری از تحولات سیاسی سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی دانست. وی سپس با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس ، به فعالیت های سیاسی دانشجویان در دوران سازندگی و اصلاحات پرداخت و همچنین روند فعالیت های سیاسی دانشجویان در سالهای دهه 1380 و 1390 را با توجه به فراز و فرود تحولات سیاسی تشریح کرد.

    در ادامه دکتر کریمیان با اشاره به شکاف نسلی ایجاد شده بین نسل های قدیمی تر و متولدین دهه های 1370 و 1380که هم اکنون به عنوان دانشجو در دانشگاه ها حضور دارندگفت : تفاوت دو نسل قدیم و جدید را می توان در نگرش به دنیا ، آرمان ها ، اهداف ، الگویابی و گروه های مرجع، تفاوت در انتظارات از زندگی و سبک زندگی، شیوه های گفتار، رفتار و پوشش ملاحظه کرد. وی با تأکید بر اینکه نسل جدید دانشجو میل کمتری برای ورود به مسائل سیاسی دارد، گفت : ظهور شبکه های اجتماعی مجازی می تواند به گسترش فرصت فعالیت های سیاسی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه پیام نور کمک کند.

    عضو علمی دانشگاه پیام نور با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت های قانون مند در دانشگاه گفت : تقویت فرهنگ نقد سازنده و نیز نقدپذیری مسئولان می تواند زمینه را برای گفتگوهای سازنده و تعالی بخش فراهم کند و از وقوع رفتارهای تخریبی و خشونت آمیز در جامعه جلوگیری کند.
 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir