كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1397/6/6 سه‌شنبه برگزاری اولین نشست علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم با حضور سردار ناظری فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران

دانشگاه پیام نور مرکز ورامین برگزار کرد

اولین نشست علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم با حضور سردار ناظری فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران

 

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، اولین نشست علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم با محوریت سرقت خودرو و متعلقات آن با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران، دکتر راهداری ریاست دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، جناب حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مدیریت فرهنگی و نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، سرهنگ موسی پور فرمانده انتظامی شهرستان قرچک، سرهنگ شعبانی مسئول دفتر مطالعات کاربردی نیروی انتظامی جنوب شرق استان تهران و مدیران و اساتید دانشگاه در سالن کنفرانس ساختمان سپهر دانش دانشگاه پیام نور مرکز ورامین برگزار گردید.

    در ابتدای این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و نواخته شدن و ادای احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ موسی پور فرمانده انتظامی شهرستان قرچک ضمن تشکر از ریاست و مسئولین دانشگاه در خصوص برگزاری این نشست علمی، شناسایی و کاربرد راه های برخورد صحیح با مجرمین را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود : در این راستا معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی سعی دارد با اشاعه و ترویج راهکارهای صحیح برخورد با مجرمین، ضمن پیشگیری از جرم و بزهکاری زمینه بازگشت ایشان به اجتماع را فراهم نماید.

    در بخش بعدی این نشست دکتر راهداری ریاست دانشگاه پیام نور مرکز ورامین ضمن خیرمقدم به فرمانده محترم انتظامی جنوب شرق استان تهران و همراهان ایشان، با اشاره به اهمیت شکل گیری پلیس هوشمند و مزایای این مهم در جامعه امروزی، رشد فزاینده بزه های اجتماعی و جرایمی از قبیل سرقت را زیبنده جامعه اسلامی ندانست. ایشان با اشاره به اهمیت مقوله امنیت اجتماعی برای شهروندان، تعامل و ارتباط بیش از پیش دانشگاه با دفاتر مطالعاتی نیروی انتظامی و نهادهای انتظامی و امنیتی را لازمه تحقق این خواست اجتماعی برشمرد. وی با تاکید بر توان علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه پیام نور و اشتیاق این مجموعه علمی به همکاری با نهادهای اجتماعی، از آمادگی دفتر مطالعات دانشگاه پیام نور مرکز ورامین جهت همکاری با دفتر مطالعات کاربردی نیروی انتظامی در حوزه های علمی و پژوهشی خبر داد.

    در ادامه سرکار خانم دکتر کرمی معاون علمی آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین سرقت را بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی قلمداد کرد که سایر بزهکاری های اجتماعی را بعد از خود به دنبال دارد و نیز بسیاری از مشکلات و آسیب های خانواده های درگیر در این مقولات را ناشی از این جرم خواند. ایشان با اشاره به عوامل متعدد ذهنی و فیزیکی در شکل گیری انگیزه های سرقت، شناسایی این عوامل را از وظایف بخش های دانشگاهی و زیرمجموعه های پژوهشی نیروی انتظامی و نهادهای مسئول مبارزه با جرایم دانست و همکاری دانشگاه و نهادهای مسئول را زمینه ساز دستیابی به یافته های جدید در بحث پیشگیری از وقوع جرایم بویژه سرقت عنوان نمود.

    در بخش بعدی جناب حجت الاسلام علیزاده مدیریت فرهنگی و نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مرکز ورامین نیز ضمن خیرمقدم به حضار و مدعوین گرامی، وجود سرمایه های عظیمی چون قرآن کریم و احادیث و روایات پیامبر اعظم و ائمه اطهار علیهم السلام را بعنوان پشتوانه های عظیم فرهنگی و معنوی جامعه دانست. ایشان همچنین با اشاره به رهنمودهای خداوند در قرآن به زندگی پاک و سالم مردم و کسب درآمد مشروع و حلال، وظیفه حکومت اسلامی و نهادهای انتظامی در سوق دادن اجتماع به این سمت را بسیار خطیر برشمرد و افزود: قرآن کتاب هدایت است و با استفاده از هدایت های قرآن و احادیث می توان مراقبت های فردی را در زندگی ایجاد نمود تا اسیر وسوسه های شیطان نشد و فرهنگ سازی دستگاه های مسئول در این خصوص و در حوزه مسائل اجتماعی بسیار مهم است.

    در بخش پایانی این نشست سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران ضمن تشکر و قدردانی از ریاست و مسئولین دانشگاه در خصوص برگزاری این نشست، بر لزوم همکاری بیش از پیش نهادهای انتظامی و مراکز علمی و پژوهشی در آسیب شناسی جرایم بویژه در بحث سرقت، پیشگیری را مهمترین عامل در کاستن از میزان ارتکاب جرم برشمرد. ایشان در ادامه صحبت های خود احساس امنیت را برای شهروندان جامعه بسیار با اهمیت دانست و تاکید نمود نیروی انتظامی و همه زیرمجموعه های مطالعاتی و پژوهشی آن آماده همکاری و تعامل با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بویژه دانشگاه پیام نور است و نیز از آمادگی جهت انعقاد تفاهمنامه همکاری با دفتر مطالعات دانشگاه پیام نور مرکز ورامین و استفاده مداوم و مستمر از توان و ظرفیت علمی و پژوهشی این دانشگاه در مسیر نیل به اهداف متعالی نیرو در سالم سازی فضای امنیت جامعه خبر داد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک - ورامین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر