كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1395/5/28 پنجشنبه مصاحبه روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین با ریاست دانشگاه ، جاب آقای دکتر امیرخانی


همزمان با آغاز ثبت نام دانشگاه پیام نور صرفا بر اساس تحصیلی و بصورت بدون آزمون با ریاست دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر امیرخانی در این خصوص گفتگویی بشرح ذیل انجام گرفته که در ادامه مشاهده میشود .

-          جناب آقای دکتر امیرخانی شما بعنوان ریاست یکی از بزرگترین و قدیمیترین مراکز پیام نور کشور ، دانشگاه پیام نور  را چطور معرفی مینمایید؟

-          بنام خدا ، دانشگاه پیام نور از بدو تآسیس اهداف متعالی را در زمینه بسط تحصیلات عالیه در میان اقشار مختلف جامعه مدنظر داشته که بحمدالله در طول سالین گذشته و با عنایات خداوند و تلاشهای بیدریغ مسئولین و کارکنان خود به بخش اعظمی از این اهداف نائل آمده است. از جمله مهمترین این برنامه ها گسترش تحصیلات دانشگاهی میان اقشار کم درآمد جامعه و سپس افرادی که متقاضی تحصیلات غیرحضوری و پاره وقتی بودند ، میباشد .یعنی دانشگاه پیام نور هم با پایین نگه داشتن میزان شهریه ها به نسبت دانشگاههای دیگر توانسته تمایل اقشار کم درآمد را به خود معطوف نماید و هم با ارائه کلاسهای غیرحضوری و با عدم الزام دانشجویان به حضور در کلاس توانسته پاسخ نیازهای آن بخش از افرادی که بدلایل گوناگون مثل اشتغال ، متقاضی کلاسهای پاره وقتی بودند، را بدهد.

 

-          جناب دکتر ، آیا این بدان معنا نیست که دانشگاه در بخش شهریه ها ، با پایین نگه داشتن شهریه ها کیفیت آموزش را کاهش داده و یا اینکه با عدم الزام دانشجو به حضور در کلاس ، نقصانی در انتقال دانش به دانشجویان اتفاق میافتد؟

-          خیر ، اساسا در بحث شهریه ها دانشگاه پیام نور با حذف هزینه های سربار و کوچک نگه داشتن مجموعه های  خود ، توانسته بخش اعظمی از این استحصال مالی را به سبد دانشجویان خود سرازیر کرده و با پایین نگه داشتن میزان شهریه ، به سبد مالی خانواده هایی که دانشجوی پیام نوری دارند کمک نماید.  در موضوع عدم الزام دانشجو به حضور در کلاس نیز این موضوع را باید در نظر داشت که دانشگاه پیام نور با توجه به رسالت خود بعنوان یک دانشگاه غیرحضوری ، همواره پیگیر ارائه شیوه های نوینی در تدریس بوده که بعنوان نمونه میتوان به الکترونیکی کردن کلاسهای درس اشاره نمود . امروز دانشجوی پیام نور در هر نقطه ای از کشور پهناور که باشد میتواند بصورت الکترونیکی با استاد مربوطه درس خود در هر کدام از مراکز پیام نور در سطح کشور لینک شده و مطالب درسی خود را فراگرفته و با استاد تبادل نظر کند و این دستاوردی بوده که در سایه تخصص و همت کارکنان و مجموعه زحمتکش پیام نور میسر شده است.

 

-          جناب دکتر امیرخانی از نظر کیفیت آموزشی سطح دانشگاه پیام نور را چطور ارزیابی میکنید؟

-          ببینید مجموعه دانشگاه پیام نور در خدمت اهداف متعالی وزارت علوم و تحقیقات قرار دارد . یعنی تربیت و پرورش دانشجوی فعال و پویا که ابتدا در مقطع کارشناسی بایستی رشد پیدا کرده و سپس با توانایی خود به مقاطع تحصیلی بالاتر ارتقاء یافته و در نهایت این توانایی و دانایی را در عرصه های مختلف شکوفایی کشور به منصه ظهور برساند. دانشجوی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی با منابع درسی بسیار پرمحتوا و غنی روبروست که با گذراندن این دروس زمینه برای جذب این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد میسر میشود . نکته ای که خیلی حائز اهمیت است اینست که دانشگاه پیام نور یکی از بیشترین آمارهای قبولی  را در مقاطع ارشد و دکتری سراسری دارد . این بدان معنا است که دانشجوی ما از پایه با مطالعه کتب درسی پرمحتوا و با همت خود در فراگیری مفاهیم ، طوری پیش رفته که راه را برای ادامه مسیر در مقاطع بالاتر هموار نموده است .

 

-          جناب آقای دکتر در پایان اگر حرف و سخنی با داوطلبینی که قصد ورود به دانشگاه پیام نور را دارند بفرمایید ؟

-          بنده در همین مجال به کلیه عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند این نکته را عرض میکنم که دانشگاه پیام نور با توجه به موارد متعدد امتیازاتی که نسبت به دانشگاههای دیگر شهریه محور دارد ، از جمله کیفیت آموزش بالا که بر اساس رتبه بندی وزارت علوم اعلام گردیده ، میزان شهریه دریافتی بسیار پایین ، عدم الزام دانشجو به حضور در کلاس که بسیار مناسب شاغلین میباشد ، سهولت تغییر رشته تحصیلی ، سهولت جابجایی دانشجو در میان مراکز و واحدهای پیام نور بصورت مهمان و مهمان دائم ، امکان استفاده مستمر دانشجویان از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی و موارد دیگری که در اطلاع رسانی ها بمناسبت آغاز ایام ثبت نام ذکر شده است ، میتواند بهترین انتخاب جهت ادامه تحصیل این عزیزان در مقطع تحصیلات عالیه باشد . و البته مهمترین موضوع بهره مندی دانشگاه پیام نور بخصوص دانشگاه پیام نور مرکز ورامین از کارکنانی دلسوز ، متعهد و متخصص در امور آموزشی است که در این مسیر میتوانند بهترین پشتوانه دانشجویان ما باشند .

 

با سپاس از زمانی که در اختیار ما قرار دادید ، امیدواریم پیوسته موفق و پیروز باشید.

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین

منبع: روابط عمومی پیام نور مرکز ورامین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر