كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1397/3/3 پنجشنبه مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در مرکز قرچک - ورامین برگزار شد

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین، مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان با حضور دکتر راهداری ریاست دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مدیریت فرهنگی، برادر بسیجی سرهنگ پاسدار حاج اکبر شیرازی از یادگاران دوران حماسه و ایثار، جناب آقای کادری ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک، مدیران و مسئولین دانشگاه، اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز ورامین برگزار گردید.

    در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیات کلام ا... مجید و نواخته شدن طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، جناب حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مدیریت فرهنگی و نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در مرکز ورامین، ضمن تبریک فرارسیدن این مناسبت گرانقدر، یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس بویژه شهدای عملیات بیت المقدس را گرامی داشته و امنیت وپویایی امروز جامعه را مرهون مقاوت ها و ایستادگی های سروقامتان جاوید آن دوران دانستند. ایشان همچنین جامعه دانشگاهیان را به حفظ دستاوردها و ارزشهای ماندگار آن دوران توصیه نمودند و رمز بقای این ارزشها و یادگارها را روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی برای اعتلای اسلام و میهن عنوان نمودند.

    در ادامه مراسم دکتر راهداری ریاست دانشگاه پیام نور مرکز ورامین نیز ضمن تبریک این مناسبت به بیان خاطراتی از آن دوران پرداختند و ضمن تشریح اوضاع سیاسی و اجتماعی پس از انقلاب، چگونگی آغاز جنگ تحمیلی و مقاومت نیروهای مردمی در برابر تهاجم ددمنشانه دشمن بعثی در آن ایام را شرح دادند. وی ضمن مهم برشمردن مقاومت های مردمی و نیروهای نظامی در حفظ خاک ایران اسلامی در آن روزها، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و عشق و ارادت خالصانه مردم به امام را بعنوان یکی از مهمترین عوامل ثبات روحیه نیروها در مقابله با دشمن برشمردند.

    در بخش پایانی و ویژه مراسم نیز سرهنگ پاسدار بسیجی حاج اکبر شیرازی از یادگاران دوران دفاع مقدس در جایگاه حاضر شده و به بیان خاطرات و روایت حماسه های ماندگار شیردلان دوران حماسه و ایثار پرداختند. ایشان نیز یکی از مهمترین عوامل ایستادگی در برابر دشمن و خلق حماسه توسط نیروهای بسیجی و رزمنده در دفاع مقدس را فرمانبرداری و تبعیت از ولایت عنوان نموده و افزودند: امروز نیز جامعه ما و بخصوص دانشجویان ما بعنوان میراث دار ارزشهای والای دوران دفاع مقدس بایستی در مسیر ولایت و اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند و هراس دشمنان انقلاب نیز از همین موضوع است و لذا تمرکز خود را بر محیط های دانشگاهی و فرهنگی قرار داده اند. اما دانشجویان ما و اساتید دانشگاه در تمامی اعصار انقلاب نشان داده اند که حافظ انقلاب و در مسیر منویات ولایت و رهبری قرار دارند و همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستند.



منبع: روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک - ورامین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر