كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1397/4/8 جمعه مصاحبه با دکتر راهداری ریاست دانشگاه پیام نور مرکز قرچک - ورامین در خصوص برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی 1397


دانشگاه پیام نور مرکز قرچک ورامین برای هفتمین سال پیاپی آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور را برگزار کرد.

 

    روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین به دنبال این رویداد مهم در این مرکز دانشگاهی، با دکتر راهداری ریاست دانشگاه مصاحبه ای را انجام داده که در ادامه ملاحظه می فرمایید.

 

 

-         جناب آقای دکتر راهداری ؛ با توجه به برگزاری آزمون سراسری سال 1397 در دانشگاه پیام نور مرکز ورامین لطفا در خصوص استفاده از ظرفیت اجرایی و علمی کارکنان دانشگاه پیام نور و فرآیند اجرایی این آزمون توضیحاتی را ارائه بفرمایید.

    با سلام و آرزوی موفقیت برای مجموعه های علمی سراسر کشور بخصوص اعضای محترم علمی و کارکنان اداری و اجرایی دانشگاه پیام نور و نظام آموزش و پرورش عالی کشور و شهرستان ، ابتدا لازم میدانم از تلاش و جدیت کلیه عزیزانی که در جهت تهیه مقدمات برگزاری بزرگترین رویداد علمی کشور متقبل زحمات فراوانی شده اند تشکر و قدردانی نمایم.

    دانشگاه پیام نور با توجه به فرآیند برگزاری آزمون های پایان نیمسال خود که بصورت متمرکز در سراسر کشور برگزار می گردد، از توان و ظرفیت اجرایی و تجربی شایان توجهی در زمینه برگزاری آزمون های متمرکز کشوری برخوردار می باشد و آنچه که لازمه اصلی برگزاری آزمون سراسری می باشد که همان تجربه و نظم در اجرای این فرآیند است، بصورت مفید در وجود نیروهای اجرایی دانشگاه پیام نور موجود است. از این روست که مشاهده می کنید تمامی فرآیند از ابتدا تا انتها با مدیریت شایسته واحد امتحانات دانشگاه و مدد تجربه سایر عوامل اجرایی به مرحله اجرا در می آید.

 

-         جناب آقای دکتر راهداری ؛ لطفا مختصری از فرآیند انجام گرفته جهت برگزاری آزمون سراسری توضیح بفرمایید چون اغلب خانواده ها از این فرآیند حساس، دقیق و دشوار کم اطلاع هستند.

    دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین پس از ابلاغ رسمی سازمان مرکزی پیام نور مبنی بر مسئولیت اجرای برگزاری آزمون سراسری سال 1397 در این مرکز ، بلافاصله ستاد برگزاری آزمون سراسری را متشکل از ریاست، معاونت آموزشی و مدیران قسمت ها اعم از امتحانات، آموزش اداری، مالی و پشتیبانی تشکیل داد که بر اساس تجربیات گذشته و نیازهای فعلی ، برخی پیشنهادها و دستورات جهت تهیه مقدمات و مکاتبات اداری با سایر نهادهای اجرایی شهرستان صادر گردید. پس از جلسه ابتدایی ستاد، مرتبأ و بطور روزانه گزارش عملکرد قسمت ها در خصوص وظایف محوله به دفتر ستاد (دفتر ریاست) ارسال گردید.

    در قدم بعدی مکاتبات گسترده ای با نهادهای اجرایی شهرستان نظیر فرمانداری، بخشداری و ادارات خدمترسان نظیر برق، مخابرات، اورژانس، نیروی انتظامی ، آب و گاز صورت پذیرفت و ضمن برشمردن اهمیت برگزاری آزمون سراسری ، از ایشان خواسته شد که توان اجرایی و تخصصی خود را در اختیار بگذارند. در همین خصوص با برخی ادارات نظیر اداره برق ( با توجه به فصل گرما و نوبت بندی قطعی برق در سطح شهرستان ) و نیروی انتظامی شهرستان جهت برقراری امنیت بصورت جداگانه مکاتبه و تماس تلفنی برقرار گردید.

    واحد امتحانات دانشگاه با توجه به برگزاری آزمون های پایان نیمسال دوم 97-96 ، بخشی از توان خود را مصروف برنامه ریزی تهیه مقدمات آزمون سراسری نمود . از مهمترین مقدمات می توان به تهیه شماره های صندلی برای داوطلبان و نصب آن بر روی صندلی های ایشان در 4 نوبت صبح و عصر روزهای هفتم و هشتم تیرماه در گروه های آزمایشی علوم انسانی ، ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، هنر و زبان های خارجی اشاره نمود. در گام بعدی چیدمان صندلی های سالن های ورزشی دانشگاه با توجه به حجم انبوه داوطلبان بود که با همت عوامل زحمتکش خدمات و هماهنگی های امور اداری به انجام رسید. همچنین بنرهای اطلاع رسانی و راهنمای مکان های برگزاری آزمون و حوزه های خواهران و برادران نیز به تفکیک رشته های مختلف در محل های از پیش تعیین شده نصب گردید. در بخش رفع نقص کارت آزمون داوطلبان نیز مسئول IT دانشگاه در روزهای منتهی به آزمون سراسری نسبت به رفع نقص کارت آزمون داوطلبان گرامی اقدام نمودند. در بخش تدارکات نیز تجهیز و تعمیر وسایل سرمایشی در دستور کار قرار گرفت و در خصوص پذیرایی از داوطلبین در حین برگزاری آزمون نیز با هماهنگی امور اداری و پشتیبانی تمهیدات لازم صورت گرفت.

-         جناب آقای رییس ؛ در خصوص روزهای برگزاری آزمون و موضوعات امنیتی و حفاظتی و تدابیر این بخش نیز لطفا توضیح بفرمایید.

    آزمون سراسری سال 1397 در روزهای پنجشنبه هفتم تیرماه و جمعه هشتم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید. عوامل حراست از طرف دانشگاه و اداره آموزش و پرورش و نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه و همراهی عوامل محترم انتظامی از روز چهارشنبه طبق هماهنگی قبلی و با مراجعه به سازمان سنجش آموزش کشور، سوالات آزمون ، پاسخنامه ها و سایر ملزومات و ملحقات را تحویل گرفته و از شب قبل از صبح پنجشنبه در مخزن اصلی و قرنطینه آزمون دانشگاه مستقر گردیدند تا این آزمون ها در نهایت دقت ، امنیت و سلامت برگزار گردد که بدینوسیله از همت و تلاش عوامل فوق الذکر نیز تشکر و قدردانی می شود.

-         جناب آقای دکتر راهداری؛ لطفا در خصوص تعداد داوطلبان این دوره در شهرستان قرچک و به تفکیک رشته های تحصیلی نیز توضیح بفرمایید.

    در این دوره در شهرستان قرچک 2443 نفر داوطلب ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داشته ایم که از طریق سازمان سنجش جهت شرکت در آزمون ثبت نام نموده اند. در رشته تحصیلی ریاضی 341 نفر ثبت نام نموده اند که به تفکیک 170نفر آقا و 171 نفر خانم هستند. در رشته علوم انسانی 559 نفر ثبت نام نموده اند که 215 نفر آقا 344 نفر خانم هستند. در رشته هنر نیز تعداد ثبت نام کنندگان 92 نفر بود که 18 نفر آقا و 74 نفر از خانم ها هستند. همچنین در رشته علوم تجربی که بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را داریم با 1136 نفر ، 719 نفر خانم و 414 نفر را آقایان تشکیل می دهند . در نهایت در رشته زبان های خارجی نیز 313 شرکت کننده داشتیم که از این تعداد 203 نفر را خانم ها و 110 نفر را آقایان تشکیل می دهند.در یک آمار کلی هم خدمتتان عرض کنم که در این دوره در شهرستان قرچک 1510 نفر از خانم ها و 930 نفر نیز از آقایان داوطلب شرکت در آزمون سراسری بودند.

-         در خصوص کادر اجرایی و عوامل برگزاری آزمون نیز اگر توضیحاتی هست لطفا بفرمایید.

    کلیه عوامل اجرایی و برگزارکنندگان اصلی این دوره از آزمون سراسری ، از کارکنان اداری دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین بودند که در بخش های امتحانات ، آموزش ، اداری ، حراست ، نگهبانی و خدمات توانستند دست در دست هم این آزمون ها را در سلامت کامل و با نظم و ترتیب مثال زدنی برگزار نمایند. لازم می دانم از همکاران محترم حراست اداره آموزش و پرورش و نیز عزیزانی که به عنوان مراقب با مجموعه دانشگاه در این ایام همکاری داشتند تشکر و قدردانی نمایم.

-         در پایان اگر صحبتی دارید در خدمت جنابعالی هستیم.

     لازم می دانم که در بخش پایانی صحبت های خود از حضرت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان قرچک که در روز جمعه صبح و همزمان با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از روند اجرایی آزمون بازدید نمودند تشکر و قدردانی نمایم و نیز از جناب مهندس مرسلپور فرماندار محترم شهرستان که در روز پنجشنبه و همزمان با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی از این مرکز بازدید نمودن کمال تشکر و امتنان را داشته باشم و همچنین جناب آقای نیکبخت رییس محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک که در زمان بازدید مسئولین محترم ، ایشان را همراهی نمودند. از همکاران محترم علمی بخصوص سرکار خانم دکتر کرمی معاونت آموزشی پژوهشی نیز که با انجام خدمات مشاوره ای به داوطلبان و خانواده های ایشان نقش بسزایی در کاهش استرس خانواده ها و داوطلبین گرامی داشتند تشکر و قدردانی می نمایم . از تلاش های نیروهای محترم امداد و اورژانس نیز که در تمامی ساعات برگزاری آزمون در محل حضور داشتند و در مواقع اضطراری به مداوای داوطلبین و بستگان و همراهان ایشان اقدام نمودند نیز سپاسگزارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. از مسئولین محترم اداری و مالی دانشگاه پیام نور استان تهران نیز تشکر و قدردانی می شود. در پایان از تمامی همکاران ارجمندم که در برگزاری شایسته این مهم یاری نمودند کمال تشکر و سپاس را دارم و مجددا متذکر می شوم که توان اجرایی و تجربی مجموعه دانشگاه پیام نور به جهت برگزاری منظم و سلامت آزمون های بزرگ کرارأ ثابت گردیده است و این دوره نیز مانند دوره های پیشین در دفترچه قطور خدمات دانشگاه پیام نور به شهرستان های قرچک و ورامین ثبت و ضبط گردید و دانشگاه پیام نور را از جهت توان و ظرفیت های علمی و تجربی بعنوان یکی از مجموعه های برتر علمی جنوب شرق استان تهران متمایز نمود.

منبع: روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک - ورامین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر