كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1396/12/12 شنبه برپایی نمایشگاه سنگ های زینتی توسط انجمن علمی زمین شناسی در اداره آموزش و پرورش ورامین

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین، نمایشگاه سنگ های زینتی و جواهرآلات به همت دانشجویان انجمن علمی زمین شناسی این دانشگاه در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین و با هدف ترویج کاربردی نمودن علوم دانشگاهی و توسعه اشتغال زایی مولد برگزار گردید.

    این نمایشگاه در راستای همکاری های علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور با ادارات و نهادهای علمی و آموزشی شهرستان و در جهت معرفی توانمندی ها و ظرفیت های دانشجویان پیام نور در زمینه های کاربردی علوم برپا گردید که با پیگیری و تلاش های دفتر توسعه آموزش های آزاد و طرح کارآمد دانشگاه و همچنین مدیریت فرهنگی از تاریخ 5 لغایت 10 اسفندماه در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان گرامی بود.

    نکته قابل ذکر این است که تعدادی از دانشجویان انجمن زمین شناسی مرکز ورامین پس از برگزاری دوره های متعدد برگزاری نمایشگاه و نیز استقبال عموم از این صنعت و با توجه به توانایی ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه با مشاوره و راهنمایی اساتید خود، در خصوص تأسیس شرکتی در این زمینه اقدام نمودند و پس از ثبت آن و تبلیغات موثر در سطح فضای مجازی، در نمایشگاه های گوناگون شرکت نموده و دستاوردهای خود را در بسیاری از فضاهای نمایشگاهی در استان های مختلف به معرض دید عموم قرار داده اند. در ادامه روند مشارکت های این انجمن و نیز با مساعدت و همکاری واحد کارآمد دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، این انجمن توانست مجوز دایر نمودن غرفه های خود را در محل اداره آموزش و پرورش ورامین را نیز بدست آورد.

    در این نمایشگاه دانشجویان انجمن علمی دانشجویی زمین شناسی غرفه هایی در زمینه معرفی کانی های زینتی که بصورت خام در طبیعت مناطق گوناگون کشور یافت می شوند و نیز معرفی اقلیم های مختلف زمین شناسی که در کشور پراکنده اند، دایر نموده و همچنین در خصوص مراحل تراش و آماده سازی سنگ ها جهت استفاده در صنعت جواهرسازی اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادند. در بخش های دیگر نمایشگاه نیز دستاوردهای دانشجویان در زمینه تراش و سنگهای زینتی و بخشی از جواهرات ساخته شده بدست این عزیزان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت که با استقبال قابل توجهی در ایام برگزاری نمایشگاه مواجه گردید.

    شایان ذکر است که در ایام برپایی نمایشگاه سنگ های زینتی و جواهرآلات انجمن زمین شناسی دانشگاه پیام نور، روزانه بیش از 500 دانش آموز از مقاطع راهنمایی و متوسطه شهرستان در دو نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه بازدید بعمل آوردند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک - ورامین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر